Auditoren bezoeken afdelingen, noteren hun bevindingen, schrijven een auditrapport en … uiteindelijk verdwijnt dat in de la. Of er gebeurt te weinig mee omdat de bevindingen te abstract of te voorzichtig zijn geformuleerd. Een gemiste kans. Juist nu de druk in de zorg hoog is, wil je rapporten die snel lezen én direct leiden tot verbetering.
Een goed auditrapport is helder, concreet en motiverend. In deze training voor zorgorganisaties leer je schrijven met structuur, overtuiging en lef.
In veel auditrapporten lukt het niet goed om de kloof tussen de auditor en lezer te overbruggen. Auditoren willen vaak genuanceerd en objectief blijven. Begrijpelijk, maar juist hierdoor verliezen rapporten aan kracht en duidelijkheid. Als de conclusies te vaag zijn, weten medewerkers niet precies wat ze anders moeten doen. En zonder concreet handelingsperspectief is echt verbeteren lastig.
Tijdens de audit zelf lukt het wel om waarderende bevindingen uit te vragen. Maar hoe vertaal je dat naar een heldere tekst? Auditoren trappen in de valkuil van beleidsmatig en afstandelijk taalgebruik. Taal die niet past bij de gesprekken die ze hebben gehad.
Met onze praktische training leer je glasheldere auditrapporten te schrijven die wél effect hebben. Concreet, herkenbaar en motiverend. Je leert:
In de training kijken we ook naar:
Na onze training ervaren lezers:
De voordelen voor auditoren:
We vertellen er graag meer over. Dat kan via deze 2 manieren:
Je bereikt Ton Vogels (adviseur) via:
ton@klanq.nl
06 48165703
Specs van de training